23 August, 2012

Dykking i Lofoten

Therese
Tar du til høyre ved Narvik og peiser på vestover, kommer du på et tidspunkt til Å, ytterst i Lofoten. Da har du kanskje kommet litt for langt, men uti her er jeg nå, nærmere bestemt i perlen Reine.
    I nesten ufattelig vakre omgivelser storkoser meg i lag med noen av planetens beste folk. Jeg snakker om Therese og Lars-Åge, som driver opplevelsesfirmaet Aqua Lofoten Coast adventure. I "Lofoten Surprise" skrev jeg om hvordan jeg støtte på dem, her langt ute i Lofoten. De bor på et herlig sted og har spennende ting å tilby. Jeg skrev faktisk også om dem "her".
Lars-Åge

Det vil komme mer om dagene her ute, men de to siste dagene har vært så herlige at jeg bare må gi deg en smakebit. Etter å ha dykket ned for å identifisere et vrak på vel 30 meters dyp, skulle vi utover på heldagstur med fire litauere. Jeg "bare" snorklet denne gang, og fikk på meg en tørrdrakt med  blybelte, så jeg hadde mulighet for å gå ned.

Fridykking er noe jeg burde gjort mye mer. Det er rått å sette beinå i været og sparke seg nedover mot tareskogen. Vannet er klart og du er vektløs, uten flaske på ryggen. Verden virker langt unna i sekundene det varer. Vel. Klikk på bildene, så skjønner du vel hvorfor jeg smiler. Mer kommer, både fra denne turen og Vesterålen..



God Tur!

No comments:

Post a Comment